Beneteau Oceanis 30.1 – en dröm för familjen? X56
Tillräckligt liten för att vara lätthanterlig men samtidigt otroligt rymlig och med all tänkbar komfort. …
Redaktionen tipsar
X Shore Eelex 8000 – i duell mot känd fossilbåt!
X Shore storsatsar och lanserar en ny modell. Är detta starten på en ny el-epok …
Gör det själv
Täta luckan som ett proffs!
Dropp… dropp… Fixa temporärt. Eller kanske dags att göra det ordentligt? Vi låter experten visa hur dropp tar stopp. För alltid. Häng med!
Hamnen Play
Vinnare i apriltävlingen 2008 på hamnen.se
Vinnaren i apriltävlingen på hamnen.se är Magnus Ingesson från Olofström. Han har vunnit en exklusiv M-Tech VHF från Navship, värde cirka 1 800 kronor. Se rätta svaren på tävlingsfrågorna.
Sun Fast 3200 seglas i flock
Till sommaren blir det säsongspremiär för Sun Fast 3200. Sedan första visningen på Parismässan i december har franska Jeanneau-varvet byggt 60 båtar. Båten är framför allt en kappseglingsbåt, gärna för tvåmans-kappsegling, både nära kusten och över Atlanten. Någon båt till Sverige den här sommaren blir det inte, däremot kommer 10 stycken att seglas i Oslofjorden.
Nimbus köper Paragon
Nimbus Boats AB köper samtliga aktier i Paragon Yachts Oy.
Genom köpet av finska Paragon stärker Nimbus sin position som Nordens ledande motorbåtstillverkare.
Oljeklumpar kan ge motorstopp
“Sjöfartsverket, Svenska Kryssarklubben och Båttekniska nämnden vill uppmana alla som har en båt med dieselmotor att noggrant kontrollera innehållet i bränsletank och filter.
Anledningen är att oljebolagen från och med augusti 2006 tilläts att tillsätta max 5 % biologiska oljor (FAME=fettsyrametylester) i dieselbränslet. FAME-inblandningen innebär en klart ökad risk för att klumpar bildas till följd av tillväxt av mikrober/bakterier. Oljebolagen menar att denna risk är störst vid marin användning.”
Prima Donna – nytt från Strand-Craft
Om en månad ska det första exemplaret av 40-fotaren Prima Donna rullas ut från hallen. Strand-Craft berättar för Di.se att Båten kommer att användas som tenderboat (jolle) till båtar som är 300-400 fot långa. Det är de rikaste i världen som vill ha snygga ‘jollar’ till sina lyxyachter.
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Redaktionen tipsar
Populärt
Ledsen, vi hittade inga inlägg. Försök igen