Bli medlem i Hamnen Plus eller logga in

Beneteau Oceanis 30.1

Beneteau Oceanis 30.1 – en dröm för familjen? X56

Tillräckligt liten för att vara lätthanterlig men samtidigt otroligt rymlig och med all tänkbar komfort. …

Read more

Classic Yacht

Makalös renovering av klassisk träjakt

 Renoveringar kan som bekant bestå av mindre eller större...
Mini 230 crossing ocean

Världens minsta yacht seglar till Bornholm

Den må vara liten och märklig men med en rejäl...
Classic Yacht

Makalös renovering av klassisk träjakt

 Renoveringar kan som bekant...
Mini 230 crossing ocean

Världens minsta yacht seglar till Bornholm

Den må vara liten och...

Redaktionen tipsar

X Shore Eelex 8000 – i duell mot känd fossilbåt!

X Shore storsatsar och lanserar en ny modell. Är detta starten på en ny el-epok …

Read more

Gör det själv

Täta luckan som ett proffs!

Täta luckan som ett proffs!

Dropp… dropp… Fixa temporärt. Eller kanske dags att göra det ordentligt? Vi låter experten visa hur dropp tar stopp. För alltid. Häng med!

Hamnen Play

racing_havskappsegling_GR2007_20070702_kalle_mars-fin-rt-03_381x254

“Vi är väldigt nära”

Volvo Ocean Race

“Det här är ett viktigt steg mot vår målsättning. Vi är väldigt nära att vinna hela tävlingen, men vi är ännu inte där.” Torben Grael efter att ha vunnit åttonde etappen till Marstrand och tredje etappsegern i rad. På nionde etappen mot Stockholm har Ericsson 4 möjlighet att avgöra hela Volvo Ocean Race.
Uppdaterad med video

Snipan Lilli blir k-märkt. Foto: Joakim Nyström

Första fritidsbåtarna k-märkta

Snipan Lilli blir k-märkt. Foto: Joakim NyströmSjöhistoriska museet är först ut i Europa med att k-märka fritidsbåtar. Museet har utnämnt åtta båtar som kulturhistoriskt intressanta. Och fler lär det bli framöver.

Snipan Lilli representerar en båttyp som var vanlig framför allt längs Norrlandskusten och Västkusten. Foto: Joakim Nyström

Volvo Ocean Race: Ericsson 3 jobbar hårt

Volvo Ocean Race

Ericsson 4 broachar och ena ratten går sönder. Spännande ombord på Ericsson 3 när de jobbar hårt för placeringen mot Marstrand. Efter halva etappen har dock Ericsson 3 sackat efter.

Evolo har utvecklats på KTH.

Vilket lyft för Evolo!

Evolo har utvecklats på KTH.Evolo heter den “flygande” vattenfarkosten som under året utvecklats av studenter vid KTH. Den drivs av en liten elmotor och kontrolleras endast genom att föraren lutar sig. 13 knop i testförsöken – med bärplan.

Offshorebåt voltade under tävling

Racerbåt voltade under tävling

Motorsport Foto:Läsarbild från VG En person blev allvarligt skadad och ytterligare fyra …

Read more

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Jag samtycker till att Hamnen.se (Kapten Media AB) hanterar mina uppgifter enligt GDPR. Integritetspolicy.