Hamnen.se har plågat Rupert R8 intensivt och länge och funnit att den har det som gör den till en vinnare i längden. Se testen!
Nej, den är inte snabbast, fränast eller billigast heller för den delen och med detta sagt skulle man kunna tro att Rupert R8 är en högst medioker skapelse.
Men icke! För det som den förlorar i enskilda grenar i jämfört med sina konkurrenter tar den igen på helheten.
Några exempel:
1. Det Rupert R8 inte har av toppfart tar den igen i hög snittfart. Den bjuder alltså en förvånansvärt odramatisk resa i förhållanden då de flesta tvingas lätta på gasen.
2. När andra båtar måste vårdas efter omild behandling tuffar Rupert R8 vidare som om ingenting hänt.
3. Sist men inte minst så kommer man här undan med en förbrukning på svårslagna litern per sjömil i 30 knop.
Så fortsätter det – med egenskaper som andas trygghet snarare än flärd.
Se testen!
Rupert R8 | |
Längd: | 8,00 m |
Bredd: | 2,75 m |
Vikt (utan motor): | 1 600 kg |
Motorstyrka: | 200–300 hk |
Motor i test: | Evinrude G2 (300 hk) |
Toppfart (med Evinrude G2 (300 hk): | 51,7 knop |
Bränsle: | 250 liter |
Förbrukning (30 knop): | ca 1,0 l/sjömil |
Pris (med Evinrude G2 (300 hk): | ca 1 000 000 kr |
Mer info: | www.rupertmarine.com |