Sponsrad av

Seafaring 34 – ett kliv in i framtiden!

Seafaring 34 introTre fullfjädrade sovkabiner, breda gångbord, rejäla sidodörrar och förvånade mycket stuvplats. Check. Men det finns mycket mer som imponerar i denna 34–fotare.

För mer än någonting annat briljerar nya Seafaring 34 med sin skrovform – som går i takt takt med dagens klimatdebatt.

Eller vad sägs om en förbrukning på blott tio liter per timme i tio knop – eller en liter per sjömil om man så vill?

Hemligheten ligger i en måttlig motorisering, ett skrov med en särdeles lång vattenlinje samt en byggmetod som minimerar vikten.

Med det ovan sagda väljer det slovenska varvet en annan strategi än att tävla med höga toppfarter och satsar på ett värdigt, viskande, snålt och halvplanande gångläge.

Seafaring 34 rekommenderas med en Yanmar 320 hk som likväl ger en toppfart på 21 knop – om man mot all förmodan skulle känna att man har bråttom någonstans.

Som en av båtvärldens allra rymligaste båtar, i sin storleksklass, kan Seafaring 34 också skryta med tre hytter med totalt sex bäddar.

I salongen finns ett fullfjädrat pentry i klass med ett kök i en modern lägenhet. Till detta kommer en takhöjd på 2,05 meter.

En verklig höjdpunkt är också förarplatsen, från vilken man har svårslagen överblick över horisonten i 360 grader. Detta tack vare alla stora fönster som släpper in ljus och ytterligare också bidrar till rymdkänslan i båten.

Båten kan beställas med solceller på taket. Ett frestande alternativ är förstås också att beställa Seafaring 34 med flybridge.

I grundpriset, 2 995 000 kr, ingår inte bara det nödvändigaste utan också kartplotter, ekolod autopilot VHF, bog- och akterpropeller, el–ankarspel med ankare och kätting, stereo, varmvattenberedare, landström och värmare – för att nämna en del.

På modellprogrammet finns också  Seafaring 44, också den med eller utan flybridge, som har imponerat stort på båtjournalister runt om i världen.

I storasyster Seafaring 44 får man också ett ett extra badrum och ännu mer svängrum i kabinerna. Glasdörrar, som får salongen och akterdäcket att smälta ihop i en mycket trivsam enhet, finns på båda modellerna.

Sist men inte minst är Seafaring Yachts mycket lyhörda för beställarens eventuella önskemål om egna speciallösningar och skräddarsyr gärna båten efter dem – så långt det är möjligt.

Seafaring 34:
Längd ö a: 10,80 m
Längd skrov: 9,99 m
Bredd: 3,70 m
Djup: 0,70 m
Bränsle: 600 l
Vatten: 300 l
Vikt: ca 7 000 kg
Motor: Yanmar 8L320 (320 hk)
Toppfart: 21 knop
Marschfart: 10 knop
CE-kategori: B
Svensk återförsäljare: Marstrand Yachts.

Seafaring 44:
Längd ö a: 14,39 m
Längd skrov: 11,95 m
Bredd: 4,25 m
Djup: 0,90 m
Bränsle: 1 000 l
Vatten: 500 l
Vikt: ca 11 000 kg
Motor: Volvo Penta D3 (110 hk)
Toppfart: 11 knop
Marschfart: 8,8 knop
CE-kategori: B
Svensk återförsäljare: Marstrand Yachts.

Sponsrad test

test
RS800C

Nordkapp RS 800C – körglädje i alla årstider

En tuff aluminiumbåt med sylvasst skrov som levererar komfort och fartglädje i alla förhållanden. Och...

Voyager 700 Open – prisbomb i aluminium!

En grå, rå och ovanligt tuff hyttbåt i aluminium. Så beskrevs prisbomben V–Boat Voyager 700...
Grandezza boats

Stark tradition i modern design

Grandezza, Finnmaster och Husky visar tillsammans den finländska styrkan inom båtbyggeri. Vi är stolta över...
Finnmaster-T6_1

Finnmaster T6 – överträffar dina förväntningar

Nya Finnmaster T6 är en perfekt kombination av modern toppdesign, praktiska detaljer och sportigt utseende....