Den balanserar högt på sin vassa V-botten och känns sportig och stabil på samma gång. Hur märkligt det nu än låter. Se när vi testar!
Nordkapp har ett välförtjänt rykte om sig att producera bra och effektiva skrov.
Så också denna gång och här har vi slagit klorna i nya Nordkapp Avant 705 som lyckas med konststycket att kännas stabil och temperamentsfull på samma gång.
Med Evinrudes G2 så kommer vi lätt och ledigt upp i 50 knop och blir då extra tacksamma för att Nordkapp har satt i rejäla säten och på det hela taget satsat stort på att ta fram en bra förarmiljö.
Se testen!
Se också:
Test – Nordkapp Enduro 705.
Test – Nordkapp Enduro 605.
Test – Nordkapp Enduro Ranger 605.
Konstruktörens tankar – Nordkapp Enduro Ranger 605.
Nordkapp Avant 705 | |
Längd: | 7,05 m |
Bredd: | 2,30 m |
Vikt utan motor: | ca 1 300 kg |
Vikt med motor: | ca 1 600 kg |
Djup med motor: | ca 1,0 m |
Bränsletank: | 200 l |
Max bottenvinkel: | 23,5 grader |
Max antal personer: | 7 |
Rek. motor: | 150-250 hk |
Motor i test: | Evinrude G2 200 hk |
Toppfart: | +50 knop |
Pris (med Evinrude G2, 200 hk): | 593 900 kr |
Mer info: | www.nordkapp-boats.no |