Den har fått ett spett i fördäck, släppts från en kran och genomgått en våldsam släggbehandling. Men det krävs hårdare tag för att rå på Busters M5.
Därför sätter vi den här i händerna på en varvsman…
Efter tre ganska vansinniga, men i våra ögon högst relevanta, hållfasthetstester så har vi kommit till finalen.
I det fjärde och sista inslaget sätter vi båten, en Buster Magnum M5, i händerna på Hamnen.ses gör-det-själv-expert Anders Almén som driver Gåshaga Marina och som vi vågar hävda är en av Sveriges mest råbarkade, tillika erfarna, varvsmän.
Båten har hittills genomgått ett test där vi släppte ett järnspett rakt ner på fördäck från en bro. I det andra testet lastade vi båten med ett gäng tårtor och genomförde ett tårtest genom att släppa båten från en kran. I det tredje testet fattade Hamnen.ses reportrar tunga släggor och utmanade plåten med handkraft.
OBS: BÅTEN ÄR EN PROTOTYP SOM EJ KAN GODKÄNNAS FÖR MARKNADEN OCH SOM SKULLE HA SKROTATS, ÄVEN UTAN HAMNEN.SES UPPTÅG…
Se också:
Att döda en Buster del 1 – se när vi släpper ett spett rakt ner i en Buster Magnum M5.
OBS: BÅTEN ÄR EN PROTOTYP SOM EJ KAN GODKÄNNAS FÖR MARKNADEN OCH SOM SKULLE HA SKROTATS, ÄVEN UTAN HAMNEN.SES UPPTÅG…
Att döda en Buster del 2 – tårttest och släpp från hutlöst hög kran!
Att döda en Buster del 3 – Hur mycket skada kan man åsamka en Buster med bara handkraft?
Se videon när vi kör upp på land med en Ockbelbo B16.
Se videon “Fisketuren som spårade ur” när vi bland annat hoppar över en ö med Buster S Fish.