Goldfish är som bekant känt för sina råa och hypersnabba båtar men ingen av dem rår på deras senaste nyhet. Se inslaget!
Hamnen.se har påpekat det tidigare och gör det igen. Goldfish, oavsett modell, är något extra när det gäller köregenskaperna och till stor glädje för den som gillar båtkörning för körandets skull.
Nämnvärt är också att de kräver en del av föraren vilket i klartext innebär att de kan vara farliga med fel person bakom ratten. Det vill säga förare som underskattar prestandan och förväntar sig att Goldfish ska vara lika förlåtande som motorbåtar över lag.
Värstingarnas värsting…
Med detta sagt så zoomar vi här in det som ska vara den norska båtproducentens råaste båt hittills, vilket med andra ord inte vill säga litet.
Den kan fås med en radda olika motoralternativ, inom- eller utombordare, bensin– eller diesel och är då god för toppfarter på allt mellan 50–77 knop.
Ole, dole, doff…
Sedan ställs beställaren också inför en lång rad svåra val när det gäller färgsättning, utrustning och annat.
För att nämna ytterligare några lyxproblem…
Se inslaget!
Se också:
Goldfish 23 Tender – fullblod på racingskrov.
Goldfish M12 – grå, rå och renodlad machobåt.
Goldfish 38 – fritidsbåt god för 100 knop.
Goldfish 28 Tender – vintertest i 60+ knop.
Goldfish 28 Bullet | |
Längd: | 8,08 m |
Bredd: | 2,45 m |
Djupgående: | 0,75 m |
Vikt: | ca 1 500 kg |
Rek. motorstyrka: | 150-300 hk |
Toppfart: | 50–77 knop |
Bränsle: | 300 liter |
Vatten: | 421 liter |
Antal personer: | 6 |
Design: | Pål Sollie euro |
Pris: | från ca 1 500 000 kr |
Mer info: | goldfishboat.com |