Den här gången är det raka och kantiga linjer som gäller. Ett annorlunda grepp är också det nedsänkta däcket som ger en skyddande kant att hålla sig till när man rör sig mellan fören och aktern.
Listan med annorlunda lösningar är lång och toppas med ett stort fack i akterspegeln för förvarings av grillen. Tanken är att kocken ska hålla sig på badbryggan med sitt matos – väl ut vägen för gästerna på akterdäcket.Gott om svängrum
I övrigt präglas båten av en mycket genomtänkt layout med många och stora öppna ytor. Stora fönster släpper in gott om ljus såväl i salongen som i de tre separata hytterna.
Alla hytter har toalettutrymmen i nära anknytning.
Med standardbestyckningen, dubbla Volvo Penta IPS D8/700 (2 x 550 hk) utlovas bra knuff och en toppfart på väl över 35 knop.En egenhet för Cranchivarvet är också att deras vilja att tillmötesgå kundernas önskemål om speciella lösningar är minimal.
Om man till exempel till äventyrs skulle vilja få sin båt med en MAN- eller Cummins-diesel istället för Volvo Penta så blir det nobben.
Ovanligt med produktionsfel
Samma sak gäller för detaljer i stort och smått. Den som vill ha en ljusare ton på trädetaljerna inne i båten eller kanske en annan kulör eller ett annat mönster på textilierna får vända sig till något annat varv.
Se också:
Cranchi 30 och 27 – två italienska stekare.
Cranchi Eco Trawler 53 LD – miljöanpassad flybridgebåt.
|