Brandskär 290 NG – går sin egen vågade väg!

Brandskär 290 NG – går sin egen vågade väg!

Redaktionen

Elaka tungor brukar säga att alla större hyttbåtar ser ut att vara stöpta i samma form – nestorn Targas. Nya Brandskär 290 NG går dock tveklöst sin egen väg.

Bred akter, låga fribord och och en imponerande bärighet. Det är tre egenskaper som utmärker nya Brandskär 290 NG och med det så har de banat en egen väg i utbudet av hyttbåtar.

Eller som Hamnen.ses Claes Olivecrona uttrycker det.

– Nya Brandskär är Bohusläns svar på Miamis centerkonsol båtar.

Kunden bestämmer
Sin vana trogen låter varvet beställaren själv få komma me önskemål om hur den färdiga båten ska se ut. Det kan gälla allt från färgval till större detaljer och planlösningar.

Men oavsett val så får man i en föredömligt bärig och stabil nåt som tack vare en sinnrik planlösning är lätt att röra sig och arbeta ombord på.

Funktionen har med andra ord satt i högsätet och det märks inte minst på ratten som kan så mycket mer än att bara korrigera kursen.

Håll i ratten!
Genom att ha de vikigaste funktionerna samlade i ratten så behöver man aldrig släppa den när man kör i den stökiga sjö som båten är byggd förr.

Eller som varvet självt uttrycker det:

Varvets egna ord
– Jämfört med föregångaren 290 Classic har 290 NG genomgått stora förbättringar av de sociala ytorna i aktern. Vidare bjuds en otroligt fin ruff föröver.

– Med banbrytande teknik från Garmin blir 290 NG så enkel att hantera att man utan problem ska klara det på egen hand om det behövs…

Se också:
Brandskär 290 – med fokus på komfort.

Brandskär 290  
Längd: 9,80 m
Bredd: 3,18 m
Djupgående: 1,00 m
Vikt: från 3 600 kg
Motor: Volvo Penta D4 (300 hk)
Toppfart: 35–40 knop
Bränsle: 400 liter
Vatten: 120 liter
Pris: ca 2 000 000 kr
Mer info: www.brandskar.se

Redaktionen

batar_motorbatar_2018_Branskar290NG_Ingang_Brandskar_290_NG

Kommentarer (0)

Relaterade artiklar

Voyager 700

Voyager 700 Cabin – Ryssen kommer!

Hamnen.se testar Falcon C7.

Falcon C7 – tystnad tagning!

puff_Alukin_SCR_950_WA_5

Alukin SCR 950 WA – värdig transport i expressfart

puff_REALCRAFT_600_Cabin_1

Realcraft 600 Cabin – billig men bra?