I nya Anvera 48 utlovas ett välsvarvat skrov med strategiskt placerade steglister. Enligt uppgift ska det göra den särdeles sjövärdig även i de stökigaste av förhållanden.
Tack vare att den är byggd helt i kolfiber så uppges den samtidigt vara föredömligt vridstyv, lätt och stark.
God cirkel
Genom att vara lätt klarar den sig också med en mindre motor än andra fartvidunder i samma storlek.Gott så…
Men mest uppseendeväckande är kanske ändå hur skrovsidorna kan fällas ut – med allt vad det innebär av extra svängrum ombord.
Inte bara snabb…
Det gör Anvera 48 mycket mer av en sol- och badbåt än vad RIB:ar över lag brukar vara.
Eller vad sägs om finesser som soldäck både i fören och aktern, sittgrupp badbrygga och ett akterdäck stort som en dansbana?
För att nämna en del…
Fler utfällbara båtar:
Sea Ray SLX 400 – utvecklad på flera sätt.
Younique Seven – liknar ingenting annat.
Pershing 140 – största lyxbåten hittills.
Galeon 470 – välutvecklad och rätt på flera sätt.
Galeon 620 Fly – en flytande transformer.
Astondoa 63 Top Deck – utfällbar lekplattform.
Bredare är bättre.
Världens största badbrygga?
Anvera 48 | |
Längd ö a: | 14,50 m |
Längd skrov: | 12,90 m |
Bredd: | 4,91 m |
Djupgående: | 0,80 m |
Vikt: | ca 9 000 kg |
Rek. motorstyrka: | 2 x 370 hk |
Bränsle: | 1 400 liter |
Vatten: | 400 liter |
Antal personer: | 12 |
Mer info: | http://www.anvera.it/anvera-48.php |