Nya tider kräver nya lösningar! På Sveriges första digitala båtmässa blir Hamnen.se och Sweboat digitala mässguider.
Vi är som ni alla vet inne i en väldigt speciell tid, vilket bland annat resulterat i att Sweboat detta år inte kommer att kunna arrangera Allt på Sjön och Marstrand Boat Show som vanligt.
Därför erbjuder vi på Hamnen.se tillsammans med Sweboat ett annat alternativ – nu när de fysiska mässorna inte blir av.
Härmed presenterar vi den Digitala Båtmässan där vi erbjuder såväl unik kompetens som räckvidd.
– Intresset för båtar har ökat enormt sedan i våras. Visst brukar vi ha en ökning av trafiken under sommarmånaderna men nu är det extremt. Vi har haft mellan 150 000 och 200 000 unika besökare i veckan senaste tiden med upp till 800 000 sidvisningar på en vecka. Med den Digitala båtmässan lägger vi även till Sweboats alla kanaler, säger Claes Olivecrona, affärsansvarig på Hamnen.se.
Besökaren får nu en guide
På den Digitala Båtmässan blir Hamnens reportrar besökaren/guiden som går på Marstrand Boat Show och Allt på Sjön och förmedlar upplevelsen direkt till tittarna genom videoprogram och artiklar där de sammanfattar de olika produkterna.
Vi siktar på att skapa det perfekta mässbesöket!
Självklart är tanken att Digitala båtmässan likt de vanliga mässorna ska innefatta hela spektrat av saker besökarna behöver för sitt båtliv, men också en guide till båtar och prylar till olika profiler av båtfolk.
– Vi ser en stark ökning av nya båtmänniskor som behöver vägledning och det siktar vi på att ge dem via den Digitala Båtmässan.
Större räckvidd än de fysiska mässorna
Mässan kommer att ha sin hemmahamn på Hamnen.se där en specifik kampanjsajt skapas. Alla videor kommer även att vara möjliga att se på Sweboats och mässornas ordinarie webbplatser.
Med stort fokus på Sweboats och Hamnens olika sociala medier kommer räckvidden till båtintresserade överträffa besökssiffrorna hos de fysiska båtmässorna. Förhoppningen är att den Digitala Båtmässan ska hjälpa till med höstens och vårens införsäljning!