Skrov i plåt, innerliner i plast, rak (nåja) stäv och sittplatser såväl framför som bakom vindrutan.
Så långt intet nytt. Men sedan har nya Finnmaster Husky R8S också begåvats med en trubbig nos som skapar mycket extra rymd och lastyta ombord.
Vidare har den ett solskydd i form av en så kallad T-top vilket som bekant är mer ovanligt än vanligt på våra breddgrader.
I övrigt är detta en vidareutveckling av föregångaren Husky R8 och med det största motoralternativet, en 350 hk, kan man räkna med en toppfart på runt 50 knop.
Men så utlovas också bra köregenskaper i hela fartregistret och en planingströskel som är näst intill obefintlig.
Sist men inte minst uppskattas stuvfacken ombord som inte bara är många utan också väl genomtänkta vad det gäller placering och åtkomlighet.
Husky R8S balanserar högt på en 19 grader vass V-botten och känns trygg med sina höga sarger och sina många välplacerade räcken att hålla sig i – för alla ombordvarande.
Finesser som fjädrande stolar, hydraulstyrning, trimplan, trimautomatik och bogpropeller ingår i grundpriset som tyvärr ännu inte är fastställt.
En fullödig test av Finnmaster Husky R8S kommer inom kort!
Finnmaster Husky R8S | |
Längd: | 7,55 m |
Bredd: | 2,46 m |
Vikt utan motor: | 1 365 kg |
Rek. motorstyrka: | 225-350 hk |
Skrovvinkel: | 19 grader |
Antal personer: | 9 |
Pris: | ej klart |
Mer info: | http://finnmaster.fi/sv/ |