12 står för längden och 21 för numret på tröjan. Här intervjuar vi hockeylegenden om hans nya drömbåt och frågar om det är ett affärsmässigt idiotprojekt, eller ett genidrag.
Anytec huserade länge på tronen som aluminiumbåtarnas absoluta hårding.
Men konkurrensen har hårdnat ordentligt senaste åren med bland andra Viggo, Buster Magnum M5 och Marell 850.
För att fortfarande hålla sig på toppen kände Anytec sig tvungna att slå på stortrumman.
Det hela har resultaterat i en skandinavisk version av amerikanskt vansinne. Nämligen en tolv meter lång best med 1 600 hk på häcken.
På båtmässan i Miami som vi besökte i vintras var fyra utombordare vardagsmat. Ju fler utombordare desto bättre, verkar tänket gå.
Se video när…
Vi provar Miamis galnaste fiskebåt med 4 x 627 hk!
Vi åker Nor-Tech med 5 x 400 Mercury Racing!
Vi kör pontonbåt med 3 x 300 hk tvåtakt!
Det ligger ju i tiden med utombordare och när de blir många till antalet så höjer många obönhörligen på ögonbrynen.
Sen kan man ju diskutera hur effektivt det är att ha fyra riggar och propellrar i vattnet. Kanske vore det bättre med två Seven Marine med vardera 627 hk på häcken istället. Det är säkerligen bara en tidsfråga innan vi får se ett sådant ekipage. De marinkonverterade Corvettemotorerna säljs ju numera i Europa.
Se video när vi kör Anytecs tuffa 868 Cab så att delarna flyger. Åtminstone en.
Se video när vi når 60 knop och bryter is med Anytec 860 SPD.
Se också:
Anytec 1221 – Foppas frestelse gör 70 knop!