Men så var det också det här med namnet. Denna modell av Pursuit har tilläggsnamnet DC235 fastän det helt uppenbart är en BR (bowrider).
Förvirrande? Det må vara. Men förklaringen är att DC i det här fallet står för Dual Console och inte Daycruiser.
Ovanpå allt detta så påstås den vara mycket okänslig för hus mycket den lastas. Toppfarten på cirka 40 knop gäller sålunda även om man lastar ombord halva kompisgänget.
Stadig, stabil, enkel och prispressad. Det är fyra adjektiv som beskriver nya Pursuit DC235 väl. Med detta utrett så tyder resten ändå är en mycket okomplicerad amerikansk solskensracer med en befriande luftig layout.
Därtill gillas alla smarta facken och förvaringsutrymmen för allt mellan skrymmande tampar och fendrar till nätta plånböcker och telefoner.40 stadiga knop
Om man får tro den svenska återförsäljaren så gör den sig bäst med en 250 hk på akterspegeln och då kan man räkna med en toppfart på 40 hk.
En ganska måttlig V-bottenvinkel (20 grader) tyder på att den är lättdriven för sin storlek och att den trivs bäst när sjön inte har växt sig allt för stökig.
Förutom som renodlad sol- och badbåt så ska Pursuit DC235 också lämpa sig väl som vattensport- och sportfiskebåt.
Pris från 1 000 000 kr med en Yamaha 250 hk.
Pursuit DC235 | |
Längd: | 7,01 m |
Bredd: | 2,59 m |
Djupgående: | 0,84 m |
Vikt (med 250 hk): | ca 1 900 kg |
Max motor: | 250 hk |
Toppfart: | 40 knop |
Bränsle: | 530 liter |
V-botten: | 20 grader |
Pris (med Yamaha 250 hk): | från 1 000 000 kr |
Mer info: | www.vatt.se |