Att Rupert har levererat båtar till såväl försvaret som sjöräddningen och polisen är förstås inget de talar tyst om.
Jockeysäte? Eller mer traditionella säten? Valet är fritt.Tvärt om så är det ett rykte man odlar med förhoppningen att omgivningen ska dra slutsatsen att en RIB av märket Rupert är särdeles stryktålig, rå, praktisk och funktionell.
Nu kommer Rupert R8. Precis som sina föregångare har den noll till övers för annat än det rent funktionella. Det finns också anledning att tro att de detaljer som inte syns ombord är lika proffsigt utförda som de synliga.
Utan, eller som på bilden med T-top?Grovt halkskyddade gångytor, mörka (praktiska färgval), rejäla, för att inte säga överdimensionerade, detaljer… ja listan kan göras lång.
Rupert R8 kan fås med flera olika säteskombinationer, med eller utan T-top samt med grått eller vitt skrov.
Säte av typen “simsalabim”.Rekommenderas med en 200-hästare som beräknas kunna ge en toppfart på runt 44 knop. Godkänd för upp till 300 hk som ger +50 knop.
Rupert R8 | |
Längd: | 8,00 m |
Bredd: | 2,75 m |
Vikt (utan motor): | 1 600 kg |
Motorstyrka: | 200–300 hk |
Toppfart (med Evinrude 200 HO): | ca 44 knop |
Bränsle: | 250 liter |
Pris (med Evinrude 200 HO): | från 795 000 kr |
Mer info: | www.rupertmarine.com |