En flybridgevariant är på gång. Likaså en öppen variant. Men frågan är ändå om det inte är mellantinget, Fairline Targa 53GT, som lämpar sig bäst för våra breddgrader för att den har en praktisk hardtop-lösning som är som gjord för det nordiska klimatet.
När solen ändå tittar fram kan man glädja sig åt den jättelika takluckan som tillsammans med stora sidofönster och skjutdörren bak i salongen ändå skapar utomhuskänsla om den svenska sommaren skulle behaga vara som man hoppas.Bestäm själv
Utmärkande för Targa 53GT är annars att man som beställare kan komma med egna önskemål i stort och smått medan båten tar form på varvet. Det gäller allt från färgval till val av planlösning där man bland annat kan välja på flera förslag när det gäller pentryts placering.
I övrigt bjuds en rejäl ägarkabin med stora fönster midskepps samt en så kallad VIP-kabin i fören. Den förstnämnda har, förutom det självklara, också finesser som sminkbord och flushmonterad TV för att nämna en del.
Läs om Fairline Targa 48 GT här!
Fairline 53GT | |
Längd: | 16,32 m |
Bredd: | 4,52 m |
Djupgående: | 1,20 m |
Vikt: | ca 19 500 kg |
Motorstyrka: | 2 x Volvo Penta D11-675 EVC (2 x 675 hk) |
Toppfart: | ca 33 knop |
Marschfart: | ca 25 knop |
Bränsle: | 2 412 liter |
Vatten: | ca 550 liter |
Antal bäddar: | 6–7 |
Pris: | från 10 300 000 kr |
Mer info: | www.fairline.com |