Av försäljningen på båtmässan Allt för sjön att döma så blev det en anrättning som föll kunderna på läppen. För i skrivande stund står det 3-1 till den öppna versionen i antal sålda båtar.
Anledningen till att HT-varianten släpar efter är oklar. En rimlig gissning är dock att den sommaren som båtfolket har färsk i minnet bjöd på många soltimmar. Soltimmar som upplevs bäst utan tak.Frånsett taket är det dock inte mycket som skiljer de båda modellerna åt. Båda briljerar med inredningssnickerier i världsklass. Utmärkande är framför allt hur man har lyckats trolla med utrymmet och på ett magiskt sätt fått en härligt rymlig sittbrunn.
Det finns två bra separata stolar vid förarplatsen som för övrigt är utformad av någon som uppenbarligen förstår sig på vikten av bra ergonomi. Vidare finns en stor U-soffa, ett längsgående pentry och allt detta utan att det känns det minsta trångt. Pluspoäng för den breda passagen ut till badbryggan. Ruffen erbjuds med två alternativa layouter. Man kan på sedvanligt sätt få en stor dubbelkoj i förpiken samt en separat midkabin för två personer. Alternativet, och lite mer annorlunda, är att låta bygga in en U-soffa i fören och två separata midkabiner.Westlines enkla recept har alltså resulterat i en båt som så vid en titt på mässan och enligt det vi hör är imponerar på många sätt. Vi får se om orden står sig efter att vi testat.
Westline 360 Sport | |
Längd: | 11,00 m |
Bredd: | 3,40 m |
Djupgående: | 0,90 m |
Vikt: | ca 6 000 kg |
Motor: | VP D6 370-400 hk eller 2 x VP D4 (2×225 hk) |
Toppfart: | 25-40 knop |
Bränsle: | 550/800 liter |
Vatten: | 250 liter |
Konstruktör: | Johan Holm efter ett Lassalle-skrov |
Pris med Volvo Penta D6: | 2 495 000 kr |
Mer info: | www.westlineboats.se |