Är du ute efter en renodlad bad- och solkensbåt så kan du sluta läsa här och leta vidare.
Tärnskärs räfflade aluminiumdäck är olämpligt att trippa omkring på barfota med ett badlakan virat runt höften i badviken i högsommarvärmen.
Med det sagt så förstår vi att Tärnskär 32 är en grovis som gillar tuffa tag och som är redo för tjänst när helst isen inte är allt för tjock. En ovädersbåt.På med värmaren och uttnyttja det som båten har. Stora lastytor såväl framför som bakom hytten. Bekväm förarplats som med fjädrande stol i kombination med båtens vassa skrov (24 grader) gör färden odramatisk även när vågorna är som mest upproriska.
Inredningsmässigt bjuds en sparsmakad kombination av hård aluminium som är uppblandad med mörkbetsad teak. En stol som känns betydligt mer praktisk och hemvävd än flärdig.Tärnskär 32 kan fås med en lång rad motoralternativ. Inombordare eller utombordare och möjlighet till dubbelmontage av det sistnämnda.
Som en fingervisning ska toppfarten ligga på 41 knop med en 300 hästars utombordare från Suzuki. Bränsleförbrukningen i en marschfart på 30 knop ligger på cirka 1,5 liter/sjömil med samma motor.Sammantaget hör Tärnskär 32 till de mer spartanska och råbarkade båtarna i det enorma utbudet av aluminiumbåtar.
Tärnskar 32 | |
Längd ö a: | 9,60 m |
Längd skrov: | 9,02 m |
Bredd: | 2,82 m |
Vikt: | ca 2 000 kg |
Motorstyrka: | 300–370 hk |
Bränsle: | 375 l |
Skrovtjocklek: | 5 mm |
Toppfart (med Volvo Penta D6 på 370 hk): | 42 knop |
Antal personer: | 8/10 (utombordare/inombordare) |
Pris med Volvo Penta diesel D4 300 hk: | 1 600 000 kr |
Pris med Volvo Penta diesel D6 330 hk: | 1 680 000 kr |
Pris med Volvo Penta diesel D6 370 hk: | 1 750 000 kr |
Pris med Mercury diesel 370 hk: | 1 650 000 kr |
Pris med Suzuki 300 hk fyrtakt: | 1 330 000 kr |
Pris med Yamaha 350 hk fyrtakt: | 1 455 000 kr |
Pris med Suzuki 2 x 250 hk fyrtakt: | 1 580 000 kr |
Pris med Suzuki 2 x 300 hk fyrtakt: | 1 680 000 kr |
Mer info: | www.tarnskar.se |